|
DTAfast ontwikkelt en
produceert motormanagement systemen voor verbrandingsmotoren. Hoewel het
toepassingsgebied vooral gelegen is in de wedstrijdsport, wordt DTA
inmiddels ook veelvuldig gebruikt voor straattoepassingen waar origineel
motormanagement in mogelijkheden te kort schiet c.q. teveel verweven is
met de functionaliteit van de rest van de auto.
DTA systemen zijn daarom zeer transparant en vanaf de eerste
ontwikkelingsstap tot het eindproduct gemaakt voor de eindgebruiker.
Tevens zijn de systemen standaard zeer uitgebreid en is additionele
hardware niet nodig (all-in-one). Daarnaast is ook de software gemaakt
voor en door de gebruiker. Implementatie van nieuwe ideeën van DTA
gebruikers in de firmware wordt veel gedaan. Dit is ook terug te zien in
de ontwikkeling van de firmware de laatste jaren. Een nieuwe onbekende
motorconfiguratie of bepaalde functionaliteit bijv. een nieuwe
elektronische gasklep of vanos wordt dus samen met de klant door DTA in
de firmware gezet zodat in de toekomst dezelfde soort motor eenvoudig te
programmeren is.
Een DTA instellen is eenvoudig te leren, evt. onder professionele
begeleiding. Montage van een DTA kan meestal gedaan worden met behoud
van de originele sensoren, kabelboom (met een aanpassing),
krukastandwiel, elektronische gasklep, continu variabele nokkenassturing
(vanos) enz..
Het systeem wordt wereldwijd inmiddels met veel succes in vele takken
van auto- en motorsport ingezet, zoals circuitrace, woestijnraces (Parijs-Dakar),
drift, jetski, powerboats (2 en 4 takt) enz..
Naast al deze technische verfijningen is ook de prijs, in verhouding tot
andere systemen met dezelfde mogelijkheden, competitief.
DTA-systemen kunnen gebruikt worden
voor motoren met 1-12 cylinder met bijna elke ontstekingsconfiguratie.
|
|