Terug          
       
     
           
      S80Pro      
             
  Overtuigende prestaties gecombineerd met zeer uitgebreide en nog steeds expanderend
aantal mogelijkheden.

De DTA S80Pro en de DTA S100Pro zijn de meest geavanceerde systemen van de S-Serie.                                            Het enige verschil is het aantal individuele bobines en injectors dat ze sequentieel kunnen aansturen.

De besturing van de meer uitgebreide 6, 8, 10 en 12 cilinder d.m.v. randsystemen zoals variabele                        nokkenaspositie kan op een eenvoudige en transparante manier d.m.v. in- en uitgangssignalen                                    worden eÔmplementeerd. De S-Serie heeft een zeer grote (elektronische) bescherming tegen bijv. inwerking                    uit de omgeving (waterdicht IP 79) en pieken in de boordspanning.
 

ECU Kenmerken

Motor configuratie

- max. toerental 20.000 rpm
- flexibel en makkelijk in te passen in verschillende OEM, krukas-, nokkenassensoren
- 2 en 4 takt ondersteuning
- motoren met dubbele bougie
- motoren met dubbele injectie
- sequentiŽle inspuiting
- 1 bobine / cilinder, wasted spark of verdeler
- asymmetrische ontstekingsaansturing
- asymmetrische injectoraansturing
- vertraagde sequentiŽle injectie
- variabele ventilatoraansturing
- sensors kunnen individueel gekalibreerd worden (een aantal zijn voorgedefinieerd)
- flexibele toerentelleruitgang
- soft en hard cut toerentalbegrenzers

Primaire injectie en ontstekingsfuncties

- 2 primaire verschillende injectie-, ontstekings-, turbomappen, geselecteerd door een dashboard schakelaar
- optie om de injectiehoeveelheid te regelen bij het starten zowel tijds- als temp. afhankelijk
- lucht-, watertemperatuur en inlaatdruk compensatiemappen
- acceleratie (deceleratie) compensatie
- toerental en belastingsschaal in de hoofdmap in te stellen door de gebruiker
- gasklepstand of spruitstukdruk als belasting
- alle mappen 1 of 2 dimensionaal met interpolatie

Lambdakontrolfunkties

- uitgebreide lambdasensor tabel voor stabiele closed loop en emissie eisen
- 3 dimensionale lambdamap
- auto-tuning funktie

Turbodrukregelfunkties

- open of gesloten regelkring voor turbodrukregeling via frequentieklep
- turbodruk als funktie van versnelling
- turbodruk als funktie van snelheid
- 2 turbodrukmappen geselecteerd door dashboard schakelaar
- actieve basis pwm map voor gemakkelijke calibratie
  
Functies voor stationair toerentalregeling

- open of gesloten regelkring voor stationair toerentalregeling via frequentieklep
- temperatuurafhankelijk stationair toerental mbv gesloten regelkring
- actieve basismap voor frequentieklep voor gemakkelijke calibratie
- verrijkingstabel versus frequentiekleppercentage

ALS controlfuncties

- volledige ALS ontstekings- en injectiemap
- ALS werking samen met 2e map gecontroleerd door dashboard schakelaar

Variabele nokkenasregeling

- open of gesloten regelkring voor nokkenaspositie via frequentieklep
- statische offset tabel voor 0-punt calibratie
- actieve nokkenaspositiemap belastings- en toerentalafhankelijk
- actieve map voor frequentieklep voor gemakkelijke calibratie
- Vtec regeling

Waterinjectie

Als Aux1 niet wordt gebruikt voor nokkenaspositie kan de nokkenas PWM map gebruikt worden                                     voor waterinjectie (belastings- en toerental afhankelijk)

Flexible Ingang/Uitgang

3 flexibele ingangstabellen welke gebruik maken van een 0-5V ingang of een signaal wat de S80                                       al kent wordt gekoppeld aan een tabel om brandstof / ontsteking en een frequentieklep te beÔnvloeden

Launch control

- volledig flexibele instelbare 1e versnellings start optie
- uitgebreid instelbaar voor individuele toepassingen

Traction control

- volledig instelbaar vanaf dashboard
- gemeten vanaf alle 4 de wielen

Schakelonderbreking onder vollast

Schakelonderbrekingsmogelijkheid met 1 ms resolutie variabel in te stellen voor elke versnelling

Compensatietabellen voor voltage

Tabellen instelbaar door de gebruiker voor injector deadtime en laadtijd

Firmware

De ECU firmware is flash upgradable via een seriŽle port met een speciale kabel en software.                                Firmware en software zijn te downloaden van onze website www.alons-autosport.nl

CAN PC communicatie

De ECU kan communiceren met de PC via onze USB -> CAN omzetter.                                                                                 Dit lost het probleem op van onbetrouwbare USB -> RS232 omzetters

Data-Logging

- tot 30 variabelen kunnen gelogd worden
- 3 instelbare logging frequenties
- tot 16 uur logging capaciteit

Diagnose en test mogelijkheden

- sensor diagnose en weergave van foutmeldingen
- uitgebreide weergave van motorfuncties bij verschillende belastingen en toerentallen
- mogelijkheid om injectors en ontsteking aan te sturen zonder dat de motor loopt

Overige kenmerken

- waterdichte kast
- gesealde connectors
- afmetingen 134x240x46mm
- gewicht 1130gr
- alle uitgangen beschermd tegen te hoge temperaturen en te hoge stromen
- ingangen beschermd tegen fouten in de kabelboom
- bescherming tegen verwisselen van + en Ė en piekspanningen van de dynamo

Kenmerken van de ingangs- en uitgangssignalen

Ingangssignalen
- krukas (magnetisch en hallgever)
- 2 x nokkenas (magnetisch en hallgever)
- gaskleppositie
- watertemperatuur
- luchttemperatuur
- turbo / barometrische druk
- 2 x lambda
- oliedruk
- benzinedruk
- olietemperatuur
- accuspanning
- 3 x ingang te programmeren door de gebruiker
- schakelaar voor launch control, 2 x schakelaar voor traction control
- schakelonderbreking
- 4 x Wheel speed
- ALS / 2e map schakelaar

Uitgangssignalen
- 8 x ontstekingseindtrap
- 8 x injectoreindtrap
- toerental
- benzinepompenrelais
- koelvin
- turbodrukregelventil
- turbo anti-lag klep
- Vtec klep
- Stationair klep
- Schakellamp
- 5 x ingang te programmeren door de gebruiker